מנוע דיזל למכירה



כשאנו שומעים על מנוע דיזל למכירה, בדרך כלל עולה לנו בראש תמונה של רכבים כבדים, כמו משאיות או מלגזות, בהן מותקן מנוע מסוג זה, ובטוחים שהוא אינו משמש רכבים פרטיים ומשתמשים "רגילים". מסיבה זו, בישראל מנוע הדיזל אינו פופולארי כל-כך, בשונה ממדינות מערביות אחרות. אין זה בהכרח נכון שמנוע דיזל לא מותאם לצרכן הפרטי. בוודאי גם תתעניינו לדעת ביתרונות שונים שיש למנוע הדיזל על פני מנוע בנזין, ובין השאר: משך חיים ארוך יותר, העברה טובה יותר של כוח מנוע וחוויית נהיגה טובה יותר וחיסכון בעלויות הדלק (מה שמאפשר זיהום אוויר מופחת). עם זאת, יצוין שרכב עם מנוע דיזל יהיה יקר יותר ממחיר רכב עם מנוע בנזין ושלרוב יהיה רכב דיזל מצויד בתיבת הילוכים ידנית.

מידע מעניין אודות מנוע דיזל

מנוע הדיזל פותח בשנת 1892, ו-5 שנים אחר-כך הופעל לראשונה על-ידי מר דיזל – המהנדס הגרמני שפיתח אותו. מנוע דיזל הוא מנוע בוכנה בעל בעירה פנימית, שפעולתו מבוססת על שריפת דלק המתמזג עם אוויר דחוס וחם שבצילינדר, זאת בשונה מפעולתו של מנוע בנזין, המסתייע בחום המופק מניצוץ חשמלי.

על אופן פעולתו של מנוע דיזל

אוויר נקי נשאב אל בוכנת המנוע ומכוון אל פנים הצילינדר – שם נדחס בלחץ גבוה, באופן המביא להתחממות האוויר. לאחר שנדחס, מוזרקות לצילינדר טיפות סולר קטנות (דלק המנוע), המתלקחות תוך כדי מגע עם אוויר חם. בתהליך שריפת הדלק, נוצר גז המתפשט בחלל ודוחף את הבוכנה בכוח המתורגם על-ידה לתנועה סיבובית של הרכיב המחובר אליה.
בדומה למנוע הבנזין, גם מנועי הדיזל נחלקים לשתי קבוצות, בהתאם למחזור הפעולה: מנוע 2 פעימות ומנוע 4 פעימות. ההבדלים? מנוע 4 פעימות משלים מחזור פעולה בארבע מהכלים של הבוכנה, בעוד הבוכנה שואבת אוויר נקי לצילינדר, תוך שהיא מרחיקה גזי שריפה בתום העבודה. להבדיל, במנוע 2 פעימות המחזור מסתיים בתום שני מהלכים בלבד. אוויר מועבר לצילינדר בעזרת מפוח ואילו גזי פליטה מורחקים מהצילינדר בסיוע אוויר שטיפה.

מהם השימושים של מנוע דיזל?

מנוע דיזל משמש בהפעלות גנרטורים של תחנות כוח ובהפעלות מכונות חזקות וגדולות מימדים בתעשיות שונות, כגון ציוד מכאני הנדסי, רכבים משוריינים כבדים ועוד. בנוסף, ניתן למצוא מנועי דיזל גם במכוניות פרטיות, בעיקר עקב ביצועי האיכות והחיסכון הניכר בעלויות ובזיהום סביבתי שהוא מאפשר.

תגובות

רשומות פופולריות