מדחס לרכב מפירוק

מערכת הרכב

מדחס (המכונה גם "קומפרסור") משמש לשאיבת גז ממערכת הקירור והשבתו אליה ומאפשר שליטה בטמפרטורת האוויר היוצא מהמזגן. קיימים סוגי מדחס שונים, המתבססים על טכנולוגיות שונות: מדחס סכין, מדחס ספירלי ומדחס בוכנתי – כאשר כל אחד מהם פועל אחרת, כמו גם מתאים לדגמי רכב שונים.

במוסך בעל מוניטין ניתן להתקין מדחס מפירוק או מדחס מקורי מיובא, בהתאם לרצון הלקוח ועל-פי הצורך והאבחון, ואולי אף לתקן את המדחס הקיים ברכב.

מה עדיף – מדחס מפירוק או מדחס משופץ?


על-פי חוות דעת שונות, מדחס משופץ לא מחזיק מעמד מעל לשנה ועל כן מדובר בהשקעה שאינה משתלמת, גם אם היא קטנה יחסית. ניתן להשוות את המצב לאלטרנאטור מקורי המסוגל לתת עבודה במשך 15-10 שנים, ולאחר שעובר שיפוץ הכולל חלקים תוצרת סין, הוא מתחיל "לאבד את זה" מדי שנה או שנתיים.
כאשר אתם קונים מדחס משופץ, אתם למעשה מסתכנים בכך שהמוסכניק ששיפץ אותו לא השתמש בחלפים מקוריים או "חיפף" בעבודה במטרה להוזיל את המחיר ולמקסם רווח. זו לא תהיה הגזמה להעריך שתוחלת חיים של מדחס משופץ כזה עשויה להיות רבע עד שלישי מזו של מדחס מקורי מהמפעל.

הגיע הקיץ והמזגן ברכב לא מקרר – מה עושים?


הצעד הראשון שיש לנקוט הוא לקחת את הרכב למוסך מקצועי ובר-סמכא, שם יעבור מדחס מזגן הרכב בדיקה מעמיקה. לאחר מכן אתם עשויות לעמוד בפניכן מספר אפשרויות לרכישה:

  • מדחס מקורי חדש בעבודה הכוללת שאיבת נוזלים וואקום (מחיר משוער: 2500-2000 שקלים). יש לברר מיהו יצרן המדחס ולוודא שסוג המדחס אכן תורם את דגם הרכב.
  • מדחס משומש שאינו משופץ (מחיר משוער: כ-1500 שקלים). יש לקחת בחשבון שמדחס משומש עשוי להיות בסוף חייו ושלא יוכל לתת עבודה עוד זמן רב לאחר התקנתו ברכב.
  • מדחס משופץ – עשייה להגיע לעלות של כמחצית מהתקנת מדחס חדש (700 שקלים ללא עבודה; 1200 שקלים כולל עבודה).

ישנה אפשרות של ייבוא מדחס מזגן מחו"ל אולם החיסרון כאן הוא שבמקרה של פגם יהיה צורך להגיע למוסך ולשלם שנית בעבור העבודה, מילוי גז ועוד.

תגובות

רשומות פופולריות